بسم الله الرحمن الرحیم

با عنایات الهی و توجهات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه کانون فرهنگی تبلیغی مردمی امین (دارای مجوز رسمی از اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی) از سال 1390 با هدف ترویج فرهنگ عفاف آغاز به فعالیت نموده است. امید آنکه با همیاری مردم عزیز میهن اسلامی بتواند گام هایی مؤثر در این عرصه مقدس بردارد . ما معتقدیم همان گونه که انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس با حضور و مشارکت مردم غیور به پیروزی رسید در جبهه فرهنگی و مقابله با تهاجم گسترده استکبار نیز اگر خواسته باشیم به موفقیتی دست یابیم لازم است مردم عزیز، خود به میدان آیند و مجاهدانه در این عرصه فعالیت کنند.



وجه تسمیه و نام­گذاری کانون تخصصی امین و ارتباط آن با عفاف­‌گرایی

وجوه گوناگونی برای نام­گذاری کانون تخصصی ترویج فرهنگ عفاف مد نظر بوده که به یک وجه اشاره می‌شود: و آن این‌که در قرآن کریم از عفاف‌گرایی و پاکدامنی حضرت موسی علیه‌السلام با عنوان امین یاد شده است. آنجا که می‌فرماید:

« قَالَتْ إِحْدَاهُمَا یا أَبَتِ ‌اسْتَأْجِرْهُ إِنَّ خَیرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِی الْأَمِینُ » (قصص آیه 26) یکی از آن دو (دختر شعیب علیه­السلام) گفت: پدرم! او را استخدام کن، زیرا بهترین کسی را که می‌توانی استخدام کنی آن کسی است که نیرومند و امین باشد.

در روایتی آمده است:

«شعیب علیه ­السلام به دخترش فرمود: نیرومند بودن موسی را از آنجا دانستی که به تنهایی دلو آب را از چاه کشید، امین بودن او را از کجا فهمیدی؟! دختر در پاسخ پدر عرض کرد: موسی به من‌ گفت: دنبال من بیا و راه را نشانم نما؛ زیرا ما از قومی ‌هستیم‌ که به پشت زنان نگاه نمی‌کنند. از این‌جا دانستم ‌که او از آن‌ جماعتی نیست‌ که به پشت زنان چشم می‌دوزند و این ‌نشانة امانت اوست».  میزان الحکمه, ح20273

­­­­­­­­­  

از این بیان می­توان استفاده کرد که هر کس حواس پنجگانه و مجاری ادراکی خویش را از بی‌عفتی باز دارد و به‌یاری خدا در میدان مبارزة با نفس و شیطان پیروز شود شایسته است به صفت نیکوی امین مُتَّصف گردد. و از آنجا که برنامه اصلی کانون امین، ترویج فرهنگ عفاف است با الهام از قرآن کریم این نام زیبا و پُرمعنا را برای مجموعة تخصصی خویش برگزیده؛ به امید اینکه به­یاری خدا و به­دعای خیر و همکاری شما، گام­هایی مؤثر در این عرصه برداشته شود.